4 דרכים מעולות לפרסם ולשווק – מבלי לעצבן את הלקוח
אוקטובר 18, 2018

לא סתם קראנו לאתר הזה – תוכן ת'ראש. אנחנו הולכים לטחון לכם את הראש בכל מה שקשור בתוכן כי חשוב לנו שתגיעו ללקוחות שלכם בהצלחה. הנה 10 טיפים לכתיבת תוכן מוצלח שיקדם את העסק שלכם מעלה מעלה בגוגל באופן אורגני לחלוטין.

 

אחת מהדרכים המרכזיות לשווק באמצעות תוכן היא דרך הופעה במנועי חיפוש, שגוגל בראשיתם. אתם יכולים לחשוב על תוכן כמו על האוכל שמנועי החיפוש ניזונים ממנו. ככל שהאתר שלכם יהיה יותר מעודכן ונוח לסריקה ע"י מנועי החיפוש, כך הסיכוי שהתוכן שלכם יגיע ליותר אנשים.

 

איך עושים את זה?

 

טיפ #1 – כותבים תוכן מעניין, ברור ועדכני

זה אולי ישמע ברור מאליו אבל חשוב שהתוכן שכתבתם יהיה מעניין ועדכני, כי ראשית, אם את הקורא זה לא יעניין אז גם את גוגל זה לא יעניין. שנית, אם תכתבו על נושא שעבר מהעולם, הלקוחות שלכם יבינו שאתם לא מעודכנים ויחפשו את המידע המעודכן ביותר. בנוסף, חשוב שהוא יכתב בשפה ברורה ללקוחות שלכם וכמובן רלוונטי לקהל היעד. אם הקהל שלכם הוא עורכי דין, תרגישו חופשי להשתמש בשפה משפטית גבוהה. במידה ולא, כתבו בפשטות, כמו שאתם מדברים, זו שפה מקרבת והרבה יותר נוחה לקריאה.

 

טיפ#2 כתבו לקהל שלכם

נכון שאנחנו רוצים שכווולם יהיו הלקוחות שלנו אך אם אתם נמצאים בנישה ספציפית, אל תהססו לכתוב גם לקהל הנישתי שלכם. איך יודעים מה מעניין את הקהל שלנו? זה כבר לפוסט אחר, המשיכו לעקוב.

 

טיפ #3 – כתבו אל האנשים ולא אל מנועי החיפוש.
יש כאלה שמאמינים שאת מילת החיפוש צריך לדחוף בכל מקום אפשרי רק כדי שגוגל יעלה אותם גבוה לראש החיפוש, זו טעות מרה שלא תביא אתכם לשום מקום. פעם, היה נהוג בקידום אורגני להציף את התכנים במילות מפתח, היו כללים מאוד טכניים כמו – שהמילה תופיע בצפיפות של 2% במאמר, מה שהוביל לכך שאנשים כתבו ברמה מאוד נמוכה כשהם חשבו רק על איך זה יופיע במנועי החיפוש.

היום זה לא ככה, כדאי לשלב מילות מפתח בכותרות ובתוכן ולעשות את זה בצורה עדינה וקוהרנטית.

 


טיפ #4 – כתבו בנוסח רשימת מכולת

אם מדובר על טיפים שאתם רוצים לתת או על תהליך מסויים, כתבו אותו בנקודות ובשלבים. כמו במאמר הזה למשל, אתם יכולים לכתוב את עשרת הדברות של התחום שבו אתם עוסקים.

 

טיפ #5 – ערך ערך ערך!
התוכן צריך להיות ייחודי!! תנו ערך!
זוכרים את  #3 – לא לחשוב על גוגל, תחשבו על הערך לקהל שלכם, הערך לא חייב להיות מידע, הוא יכול להיות גם תוכן שיעלה בהם חיוך, צחוק, הזדהות וכמובן מידע שימושי. כך שהם יזכרו בכם לטובה בכל פעם ואף ישתפו את הדברים שנגעו בהם.

 

טיפ #6 –  מבנה נוח לקריאה

המבנה של המאמר חייב להיות ברור ונוח לקריאה. כדי  שיהיה ברור, כדאי לחלק לתת כותרות ופסקאות כמו שעשינו כאן. אם יש לכם עומס מלל שנראה ככה:

 

לא סתם קראנו לאתר הזה – תוכן ת'ראש. אנחנו הולכים לטחון לכם את הראש בכל מה שקשור בתוכן כי חשוב לנו שתגיעו ללקוחות שלכם בהצלחה. הנה 10 טיפים לכתיבת תוכן מוצלח שיקדם את העסק שלכם מעלה מעלה בגוגל באופן אורגני לחלוטין. אחת מהדרכים המרכזיות לשווק באמצעות תוכן היא דרך הופעה במנועי חיפוש, שגוגל בראשיתם. אתם יכולים לחשוב על תוכן כמו על האוכל שמנועי החיפוש ניזונים ממנו. ככל שהאתר שלכם יהיה יותר מעודכן ונוח לסריקה ע"י מנועי החיפוש, כך הסיכוי שהתוכן שלכם יגיע ליותר אנשים. איך עושים את זה? טיפ #1 – כותבים תוכן מעניין, ברור ועדכני

זה אולי ישמע ברור מאליו אבל חשוב שהתוכן שכתבתם יהיה מעניין ועדכני, כי ראשית, אם את הקורא זה לא יעניין אז גם את גוגל זה לא יעניין. שנית, אם תכתבו על נושא שעבר מהעולם, הלקוחות שלכם יבינו שאתם לא מעודכנים ויחפשו את המידע המעודכן ביותר. בנוסף, חשוב שהוא יכתב בשפה ברורה ללקוחות שלכם וכמובן רלוונטי לקהל היעד. אם הקהל שלכם הוא עורכי דין, תרגישו חופשי להשתמש בשפה משפטית גבוהה. במידה ולא, כתבו בפשטות, כמו שאתם מדברים, זו שפה מקרבת והרבה יותר נוחה לקריאה. טיפ#2 כתבו לקהל שלכם נכון שאנחנו רוצים שכווולם יהיו הלקוחות שלנו אך אם אתם נמצאים בנישה ספציפית, אל תהססו לכתוב גם לקהל הנישתי שלכם. איך יודעים מה מעניין את הקהל שלנו? זה כבר לפוסט אחר, המשיכו לעקוב.

טיפ #3 – כתבו אל האנשים ולא אל מנועי החיפוש. יש כאלה שמאמינים שאת מילת החיפוש צריך לדחוף בכל מקום אפשרי רק כדי שגוגל יעלה אותם גבוה לראש החיפוש, זו טעות מרה שלא תביא אתכם לשום מקום. פעם, היה נהוג בקידום אורגני להציף את התכנים במילות מפתח, היו כללים מאוד טכניים כמו – שהמילה תופיע בצפיפות של 2% במאמר, מה שהוביל לכך שאנשים כתבו ברמה מאוד נמוכה כשהם חשבו רק על איך זה יופיע במנועי החיפוש. היום זה לא ככה, כדאי לשלב מילות מפתח בכותרות ובתוכן ולעשות את זה בצורה עדינה וקוהרנטית. טיפ #4 – כתבו בנוסח רשימת מכולת אם מדובר על טיפים שאתם רוצים לתת או על תהליך מסויים, כתבו אותו בנקודות ובשלבים. כמו במאמר הזה למשל, אתם יכולים לכתוב את עשרת הדברות של התחום שבו אתם עוסקים. טיפ #5 – ערך ערך ערך! התוכן צריך להיות ייחודי!! תנו ערך!  זוכרים את #3 – לא לחשוב על גוגל, תחשבו על הערך לקהל שלכם, הערך לא חייב להיות מידע, הוא יכול להיות גם תוכן שיעלה בהם חיוך, צחוק, הזדהות וכמובן מידע שימושי. כך שהם יזכרו בכם לטובה בכל פעם ואף ישתפו את הדברים שנגעו בהם. טיפ #6 – מבנה נוח לקריאה. המבנה של המאמר חייב להיות ברור ונוח לקריאה. כדי שיהיה ברור, כדאי לחלק לתת כותרות ופסקאות כמו שעשינו כאן. אם יש לכם עומס מלל שנראה ככה:

 

זה כנראה לא יהיה הפוסט הכי מוצלח שלכם ואנשים ינטשו אותו כבר בהתחלה.

 

טיפ #7 – בצעו אופטימיזציה
בהמשך לטיפ הקודם, כשאתם מסיימים לכתוב את המאמר הגדירו כותרת ראשית וכותרות משניות. השתמשו במטא-דיסקריפשן, שזה התיאור שמופיע במנוע החיפוש מתחת לכותרת. גם כאן, תעזרו בתוסף SEO לאתר. כשאתם מוסיפים תמונה לפוסט יש אופציה לתיאור התמונה במילים – כתבו מה בתמונה, תארו מה רואים, מה יש בה ומה מרגישים כשצופים בה. הוספת הטקסט לתמונה יקדם אתכם בתמונות של גוגל בנוסף להכל.

 

טיפ #8 – מילות מפתח
הרגע כתבנו לכתוב לאנשים ולא למנועי החיפוש, מה השתנה?

אחרי שכתבתם תוכן מהמם ומלא בערך, בעדינות בעדינות שלבו את מילות המפתח לאורך הטקסט גם בצורת יחיד, רבים, מילים נרדפות וכו'. בדגש על לשלב בעדינות, לא להפציץ!    

לאתרי וורדפרס מומלץ להוריד תוסף SEO שיקל עליכם את החיים.

 

טיפ #9 – תהיו ויזואליים
לשלב במאמר חומרים ויזואלים כמו תמונות וגם וידאו יהיה מעולה, תראו איזה יופי זה נראה פתאום באמצע הפוסט. הנה בחור שמדבר על נושא מעניין וחשוב בשילוב אמצעים ויזואלים.
https://www.youtube.com/watch?v=A9WZFeA4FzI


גם אתם יכולים להכין אמצעי ויזואלי בקלות, נכתוב גם על זה בהמשך.

 

טיפ #10 – השאירו את הקוראים באתר שלכם!!
יש מדדים שמראים על חווית משתמש טובה. זמן שהייה באתר ומספר הדפים הנצפים בהחלט משפיע על מדדים אלו. שימו קישור מהעמוד של המאמר לעמוד יותר ראשי באתר, כמו עמוד הבית או עמוד הקטגוריה. שימו בכתבה אחת קישורים לכתבות דומות או קורות שנמצאות באתר שלכם. תשתדלו לא לשים קישורים שמוציאים אותם מהאתר, אלא אם הם נפתחים בכרטיסיה נפרדת.

 

יישום עשרת הטיפים ידחוף את האתר שלכם כמו בשיר של צביקה פיק – "מעלה מעלה מעלה.." בגוגל.

ספרו לנו, איזה טיפ חידש לכם? באיזה מהטיפים תשתמשו? והיכן אתם נתקעים בכתיבת התוכן?
נשמח לעזור ואף לכתוב תוכן שיקדם אתכם ואת העסק שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *